Jak rozvíjet soft skills v době technologií? Nová publikace členů katedry

Pondělí 19. květen 2025, 10:30

V prestižním nakladatelství Springer právě vyšla odborná publikace Soft Skills for the 21st Century: Defining a Framework for Navigating Human-Centered Development in an AI-Driven World autorského týmu z naší katedry ve složení doc. Jaroslava Kubátová, dr. Michal Müller, dr. David Kosina, dr. Ondřej Kročil a doc. Pavla Slavíčková.

Kniha vznikla v rámci Horizon Europe projektu MEGASKILLS, který se zaměřuje na určení nejvýznamnějších "měkkých dovedností" v současném technologicky rozvinutém světě a na jejich hodnocení a rozvoj. Publikace nabízí vědecky podložený kritický pohled na současné chápání soft skills. Dále představuje soubor třiceti nejvýznamnějších soft skills, jejich definice, kategorizaci a model, a také jedinečné matice pro hodnocení dosažené úrovně každé ze soft skills.

Zajímavostí je, že na projektu se do určité míry podílí i mnoho našich studentů a studentek, kteří v rámci předmětu KAE/SSS aktivně testují videohry zaměřené na rozvoj vybraných soft skills.

Publikace je díky financování z projektu MEGASKILLS open access, a tedy volně dostupná ke stažení: Přejít na publikaci na Springer.

Gratulujeme autorům k významnému výstupu a děkujeme studentům za jejich zapojení do výzkumného procesu!

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)